Zajęcia wg założeń pedagogicznych Froebla
Zajęcia wg założeń pedagogicznych Froebla
DAR ZABAWY- zajęcia z dziećmi według założeń pedagogicznych Froebla
F. Froebel był pedagogiem, ojcem wychowania przedszkolnego oraz wykształconym przyrodnikiem i matematykiem. Stworzył pomoce edukacyjne, które stanowią dziś najbardziej efektowny i pełny program nauczania dzieci w wieku przedszkolnym poprzez zabawę. ,,F. Froebel uważał, że w okresie dzieciństwa mały człowiek powinien zdobywać jak najwięcej doświadczeń, które łączą się w specyficzne struktury poznawcze’’1. Założenia pedagogiki freblowskiej są niezwykle korzystne dla rozwoju dziecka, gdyż zabawa oraz praca dzieci z darami natury i klockami edukacyjnymi sprzyja rozwojowi koncentracji uwagi, myślenia przestrzennego oraz wyobraźni twórczej. Podejmowane działania twórcze uczą cierpliwości i wytrwałości, natomiast zabawy językowe, badawcze i matematyczne rozbudowują wiedzę dzieci o świecie, uwrażliwiają na piękno, symetrię i rozwijają zainteresowania matematyczne. Praca w czterech kącikach aktywności( darów, twórczym, badawczym i gospodarczym) stwarza okazję do samodzielnego myślenia i wnioskowania.
1.Barbara Bilewicz-Kuźnia, Dar zabawy Metodyka i propozycje zajęć z dziećmi według założeń pedagogicznych Froebla, Lublin 2014, s 13.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z realizacji wg tej metody w grupie ,,Słoneczka”. tekst Barbara Trusek |